אופציה א’ להגעה לכרטסת: דרך שם החשבן

אופציה ב’: דרך חיפוש החשבון->כפתור ייעודי
ביצוע פעולות עם/בתוך הכרטסת

איך מגיעים אל כרטסת החשבון?

אופציה א’: דרך שם החשבון:

במקומות רבים בתוכנה שם החשבון מופיע בתוך כפתור אפור שהוא בעצם קישור לכרטסת החשבון ולחיצה עליו תקפיץ את הכרטסת של החשבון הרלוונטי. למשל במסך ניהול מסמכים.

אופציה ב’: איתור לקוח/ספק במסך הרלוונטי ולחיצה על כפתור ייעודי

רוצים לאתר כרטסת לקוח? ניגשים לתפריט חשבונות->לקוחות->מאתרים חשבון לקוח באמצעות חיפוש שמו /מס’ טלפון/מס ע”מ->ולוחצים על כפתור עם חיצים לבנים על רקע כחול.

איך מייצאים כרטסת ללקוח/ספק ושולחים?

בצד ימין במסך קיימים שני אייקונים רלוונטיים:

  • אייקון בצורת דף: מאפשר יצוא תנועות לקובץ אקסל שאפשר אח”כ להדפיס ל-PDF ולשלוח
  • אייקון בצורת מעטפה: מאפשר להעלות את התנועות לגוף מייל מוכן לשליחה

מה הם כפתורי הפעולה בקצה השמאלי של הטבלה ומדוע הם קיימים רק בחלק מהשורות?

קיימים שני כפתורים:

  • כפתור + לבן על רקע ירוק: מאפשר שכפול התנועה החשבונאית
  • כפתור פח אשפה על רקע אדום: מאפשר ביטול התנועה על ידי תנועה נגדית (פעולת “סטורנו”)

הכפתרים הללו מופיעים רק כשמקור התנועות החשבנאיות אינו במסמכים חשבונאיים. לביטול/שכפול מסמכים ראה הסבר כאן

כיצד מנתחים כרטסת לקוח/ספק?

הכלי החשוב ביותר להבנת השתשלות העניינים בחשבון לקוח הוא הטור “יתרה (מצטברת)” בכרטסת.

הטור הזה מאפשר לנו לראות, מיד לאחר כל קבלה בסכום חיובי או חשבונית זיכוי, שחוב הלקוח מצטמצם ולאחר כל חשבונית מס החוב גדל. אגב חשבונית מס קבלה לא תגדיל ולא תצמצם את היתרה בכרטסת משום שסך התנועות של מסמך זה מאזנות אחת את השניה.

לכן, במידה ולא מבינים מדוע הלקוח בחוב, יש לעקוב אחרי היתרה המצטברת , שם קל מאוד להבין מדוע כך הם פנמי הדברים.

נגישות
לייעוץ ישיר
ייעוץ ישיר
הרשמה