הבטוח? או, לחילופין, רוצים לאתגר את עצמכם? יש מספר דברים שכדאי לדעת לפני שעושים את הצעד הזה. במאמר שלפניכם נפרט את כמה נקודות חשובות שכדאי לעשות לפני שפונים לדרך חדשה כעצמאיים ועל מה הכי חשוב לשים את הדגש.

אחד הדברים ממנו הרבה עצמאיים שבדרך חוששים ממנו זה הנושא של הנהלת חשבונות והתנהלות מול רשויות המס. החל מהרבה טפסים שיש למלא, תיעוד ודיווח על כל העסקאות הכספיות ועד להעסקת עובדים. אבל חשוב לציין שהיום יותר ויותר פונים לניהול החשבונות דרך האינטרנט והפקת חשבונית ירוקה אשר מפשטת להם את התהליך.

אבל לפני שנגיע לעולם הפיננסים, נתחיל מהתחלה.

מה הכי חשוב לפני שפותחים עסק עצמאי?

שלושה דברים. אחד, למצוא את הבידול של העסק שלכם. מה היתרון שלכם לעומת עסקים אחרים מאותו התחום. לבחון ולהגדיר לעצמנו על אילו צרכים עבור לקוחותינו אנו עונים ומה הערך המוסף שלנו.

שתיים, השקעה בשיווק. את רוב התקציב שלכם השקיעו בשיווק.אפילו עד שבעים וחמישה אחוז ממנו. אתם יכולים להיות מאוד טובים במה שאתם עושים, אבל אם אף אחד לא ידע עליכם, לא “תתרוממו”.

שלוש, השקעה בניהול העסק. לבנות תוכנית מסודרת, תקציבית וניהולית, ולא להיגרר אחרי פעולות דחופות כאלו ואחרות. בין היתר התנהלות כספית, בתוך העסק ומול רשויות המס. לשם כך כדאי להשתמש במערכת אינטרנטית כגון חשבונית ירוקה אשר מקילה במידה רבה על חיי העצמאיים. 

ניהול יעיל של העסק

כדי להתנהל בקלות ולחסוך “כאבי ראש” קיימות היום מערכות חכמות המאפשרות לכם לעשות את הדברים בצורה אוטומאטית ולא ידנית, דוגמת חשבונית ירוקה. הפקת חשבוניות דרך האינטרנט לא רק חוסכת זמן וכסף אלא מאפשרת ניהול נכון וטוב יותר.

הצעד הראשון שיש לעשותו מול רשויות המדינה הוא פתיחת תיק במע”מ וקבלת תעודת/מספר עסק. הצעד השני, לדווח למס הכנסה, דרך פקיד שומה השייך לאזורכם על תחילת הפעילות העסקית.

כל ההתעסקות מול הרשויות עלולה להיות מאוד סיזיפית ומאתגרת עבור עצמאיים בתחילת דרכם שלא רק שעסוקים בהקמת העסק, גם לא רוצים “ליפול” לכל מיני בורות לא צפויים.  לשם כך יש אמצעים שונים, למשל מערכות שעושות את זה עבורכם כמו חשבונית ירוקה.

עסק מצליח הוא עסק מסודר

ניהול נכון של העסק מכניס אותו לרוטינה עסקית נכונה, המאפשרת לכם, כבעלי העסק, להיות כל הזמן עם “היד על הדופק”. בין אם זה תוכנה לניהול העסק מול הלקוחות ורשויות המס או קופה רושמת לתשלום בתוך העסק.

חשוב מאוד להתעדכן באמצעים השונים, החדשניים והמתקדמים, הקיימים היום, שתפקידם הוא לסייע לכם בהתנהלות הכספית השוטפת.

בלינט תוכלו למצוא הרבה פתרונות לניהול העסק שיקלו עליכם בדרככם להיות עצמאיים. 

נגישות
לייעוץ ישיר
ייעוץ ישיר
הרשמה