ניהול עסק

ניהול עסק בימינו דורש לא מעט מיומנויות שאנשים לא מקדישים להם תשומת לב כאשר הם מגשימים את החלום שלהם להיות עצמאים ולהקים עסק משל עצמם. למרבה המזל, התפתחו היום מספיק טכנולוגיות שעוזרות לנו לנהל עסק בקלות גדולה יותר מאשר פעם, ועומדים לרשותנו מספיק נותני שירותים שיכולים לעזור לנו במשימה. מה שנחוץ הוא רק למפות את הצרכים האלה של ניהול שיווק העסק ולהתחיל להפעיל אותו. הטיפ הראשון הוא לא להזניח מה שאנחנו לא אוהבים לעסוק בו רק משום שניתנה לנו הזדמנות לעשות מה שאנחנו אוהבים לעשות וטובים בו, כמו ייצור מוצרים מסוימים או מתן שירותים מסוג מסוים.

לא להזניח ניהול ביורוקרטי

ביורוקרטיה פירושה ניהול ספרי חשבונות, מעקב אחר תשלומים, קבלות וחשבוניות, תעודות משלוח וספקים, תיאום פגישות בין לקוחות לאנשי החברה, הרשמה לקורסים וסדנאות או לפעילויות החברה, הזמנת שירותים וסחורות, מעקב אחר חשבון הבנק ועוד. כל אלה שייכים לשירותי משרד והנהלת חשבונות שכל בעל עסק חייב להכיר ולהבין גם אם הו אלא עוסק בכך בעצמו אלא שוכר אנשים מבחוץ לעשות זאת. בעלי עסק קטן שמעוניינים להעסיק עצמאים יכולים למצוא היום שירותי ניהול אדמיניסטרטיבי גם על ידי עצמאים העובדים מהבית, בדרך כלל מזכירות מנוסות שהחליטו לפתוח עסק כזה בעצמן.

שימוש בתוכנות עכשוויות

לכל אלה נוספת הטכנולוגיה המשופרת של תוכנות מחשב לניהול חשבונות, מעקב אחר כרטיסי לקוחות ותשלומים, ומערכת להוצאת קבלות וחשבוניות. בעל עסק שלא עושה זאת לבד בשוטף חייב לשכור מישהו שיעשה זאת למענו ולנהל ביקורת ומעקב כדי להישאר עם האצבע על הדופק בעניין זה והיום זה  קל בזכותו קופות רושמות ממוחשבות או תוכנות הנהלת חשבוניות.

פיתוח מוצרים ושירותים

עסק אינו יכול להישאר כפי שהיה כשנוסד, גם אם יש לו שירות מעולה או מוצר דגל שעובד תמיד. השווקים מתפתחים והדרישות משתנות, וחייבים להישאר במעקב אחר הצרכים המשתנים של הלקוחות כדי לפתח למענם מוצרים חדשים. בתקופה כזאת שבה גם הטכנולוגיה מתפתחת בצעדי ענק אנחנו עדים לשירותים ומוצרים שנכחדים כדי לפנות מקום למוצרים חדשים. אפשר להיזכר במוצר כמו פילם לצילום שהיום כמעט שלא משתמשים בו אלא במצלמה דיגיטלית וגם בזה בטלפון. כך שמי שלא פיתח מוצר חדשני בזמן עלול למצוא עצמו חסר עבודה ולקוחות.

נגישות
לייעוץ ישיר
ייעוץ ישיר
הרשמה