מדריך למשתמש

דגשים והבהרות למילוי טופס בקשה להקמת מסוף אשראי

המסמך רלוונטי לעסקים שהחליטו לעבוד עם חברות האשראי ולא דרך סולק מאגד

רוצה לדעת מה זה "סולק מאגד" ומה ההבדל בינו לבין חברת
אשראי רגילה ומתי כדאי להשתמש בזה או באחר?

תפריט

1. מספר ספק מקימים בחברת אשראי. מסוף אשראי מקימים אצל ספקי מסופים.

  •  חברות האשראי מבצעות את הסליקה ומעבירות את הסכום שנגבה לחשבון הבנק שלך.
  • חברת מסופי האשראי מספקת את המסוף שהוא "הצינור" המאובטח על גבי  האינטרנט דרכו תתאפשר התקשורת שלך עם חברת האשראי לצורך הסליקה. כיום אנחנו עובדים דרך 3 ספקיות מסופי אשראי אינטרנטיים ומפנים אותך אל טופס מתאים לספקית המסופים המתאימה לצרכים שלך:
    • פלאקרד טופס בקשה בנייר.
    • טרנזילה טופס בקשה מקוון.
    • איזיקרד טופס בקשה בנייר

2. ניתוב מותגי כרטיסי אשראי אל חברות אשראי שונות

  • קיימות כיום 3 חברות אשראי בישראל (תתווסף בקרוב חברה רביעית וגם חברה חמישית):
    • ויזה כאל (סולקים את כל סוגי כ' האשראי מלבד אמריקן אקספרס)
    • ישראכרט (סולקים את כל סוגי כ' האשראי מלבד דיינרס)
    • לאומי קארד (כמו ישראכרט, סולקים הכל  מלבד דיינרס)
  • עמלות האשראי, מועדי העברת כספי הסליקות לחשבון הבנק משתנים מחברה לחברה.
טופס בקשת הקמת מסוף אשראי-בפלאקרד1
טופס בקשת הקמת מסוף בחברת פלאקרד
  • לעיתים יהיה שוני בגובה עמלת הסליקה למותגי כרטיסי אשראי שונים באותה חברה. כלומר, בהחלט ייתכנו מצבים שעמלת הסליקה תהיה גבוהה יותר למותג מסוים ונמוכה יותר למותגים אחרים בחברת אשראי אחת, ונמוכה יותר בחברה אחרת. לדוגמה, ברוב המקרים יהיה כדאי לסלוק כרטיסי אמריקן אקספרס אל חברת ישראכרט וכרטיסי דיינרס יהיה כדאי לסלוק אל חברת ויזה כאל. משום שבחברות אלה הסליקות של מותגים אלה יהיו מחויבים בעמלות זולות יחסית.
  • מהסיבה שצוינה למעלה ובמקרים שבהם היקפי הסליקה גבוהים מאוד, יהיה כדאי לך לנתב סליקות של מותגי כ' אשראי לחברת אשראי אחת ומותגים אחרים לחברת אשראי אחרת. זאת, בתנאי שכבר דאגת להקים מספר ספק אצל מספר חברות כאלה.
  • הניתוב/מיפוי הנ"ל מתבצע בטופס בקשת הקמת המסוף שהינך ממלא אצל חברת מסופי האשראי שהפנינו אותך אליה.
  • כאשר תסתיים הקמת המסוף והוא יוגדר בחשבונך בלינט על ידינו, כל סליקת אשראי שתבצע בתוכנה במסך הפקת קבלה ו/או בקופה הממוחשבת שלנו, תנותב אל חברת האשראי שבחרת, כל מותג ליעד שבחרת, ללא מעורבות מצדך, באופן אוטומטי.

3. חברות ניכיון: מדוע צריך אותן ואיך עושים את זה?

  • כיום חברות האשראי כולן מעבירות את כספי גביית האשראי אל חשבון הבנק של בעלי העסקים במהלך 10 ימים הראשונים של החודש העוקב. היום המדויק בחודש העוקב להעברת הכספים משתנה מחברה לחברה. ישנה הוראה חדשה שאינה משתמעת לשתי פנים מאפריל 2018 של רשות ההגבלים העסקיים לחברות האשראי להפסיק עם הנוהג המגונה הזה שאין לו אח ורע בעולם הנאור. הוראה מדברת על העברה יומית של כספי הסליקות עד תחילת שנת 2021. הנוהג הנוכחי של חברות האשראי הוא בעצם מעשה כוחני שבו הן מאלצות את בעלי העסקים לתת להם הלוואה ובכך הן למעשה מעבירות את האחריות למימוש האשראי של כרטיס האשראי לפתחו של בעל העסק במקום לבצע את התפקיד של מתן האשראי שבמקורו אמור להיות חלק בלתי מנפרד מתפקידן תמורת עמלת האשראי שהן גובות.
  • חברות הניכיון סוגרות את פער הזמנים ומעבירות את הכסף לחשבון תוך כמה ימים מרגע ביצוע העסקה, חלקן אפילו יום למחרת והן מקבלות את הכספים מחברת האשראי במקומך בחודש העוקב, באיחור (וגובות על כך עמלה נוספת).
  • אם יש ברצונך לקבל את הכספים במהירות לחשבון הבנק שלך, עליך ליצור קשר עם חברת ניכיון אשראי ולסגור עמה עסקה. ולמלא את פרטי חברת המימון/הניכיון בטופס בקשת הקמת המסוף.

4. לסיכום: עדיין לא ברור איך ממלאים את הטופס? מבולבלים?

בשביל זה אנחנו זמינים בטלפון: 0722711800